Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler

PSIR 480 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Cinsiyet Politikaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSIR 480
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, siyaset bilimi öğrencilerine, özellikle Türkiye örneği üzerinden, cinsiyet eşitsizliğinin siyasi hayattaki önemi hakkında aşinalık kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • cinsiyet ile toplumsal cinsiyet arasındaki farkı anlayabilirler.
  • toplumsal cinsiyetin neden sosyal bir yapı olduğunu açıklayabilirler
  • güç eşitsizlikleri, eşitlik-farklılık tartışması, vatandaşlık, temsiliyet, katılım, kesişimsellik ve ulusötesi feminizm konularında tartışabilirler.
  • haklar ve katılım için kadınların çabalarının tarihi önemi konusunda fikir sahibi olurlar.
Ders Tanımı Bu ders, temel cinsiyet ve politika kavramlarınını tanıtmayı ve siyasi hayatta cinsiyet eşitsizliklerinin önemini irdelemeyi amaçlamaktadır. Bu ders güç, demokrasi, siyasi temsil, eşit vatandaşlık, siyasi katılım ve aktivizm gibi önemli siyasi kavram ve kurumlarda, ulusal ve ulusötesi seviyelerde, cinsiyetin etkisini analiz edebilmek adına teorik yaklaşımları kullanmaktadr.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Scott, J. W. (1986). “Gender: a useful category of historical analysis.” The American Historical Review, 91(5): 1053-1075. Celis, C. Et. al (2013) Gender and Politics: A Gendered World A Gendered Discipline’ The Oxford Handbook of Gender and Politics. Oxford University Press, 1-27.
2 Kavramsal Çerçeveler Okin, S. M. (1998). “Gender, the Public, and the Private” In Phillips, A. (ed.), Feminism and Politics, 116-141. Benhabib, S. (1998). “Models of Public Space: Hannah Arendt, the Liberal Tradition, and Jürgen Habermas” in Feminism the Public and the Private, Landes, J. (Ed.), 65-99. Oxford University Press. Shannon, D. (2016). “Difference and Equality” in Beyond the Binary: Thinking About Sex and Gender. Peterborough: Canada: Broadview Press, 149-159.
3 Devlet ve Vatandaşlık Connell, R. W. (1990), “The State, Gender, and Sexual Politics: Theory and Appraisal”, Theory and Society, 19 (5), 507 – 544. Stevens, A. (2007). Women, Power and Politics, ‘Women as Citizens’. London: Palgrave, 21-37. Additional: Koğacıoğlu, D. (2005). “Citizenship in context: Rethinking women’s relationships to the law in Turkey” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey, Birtek, F. and Dragonas, T. (eds) New York: Routledge.
4 Siyaset ve Temsil Celis, K. (2009) ‘Substantive Representation of Women (and Improving it): What it is and should be about? Comparative Politics, 7, 95-113. Mansbridge, J. (1999). “Should Blacks Represent Blacks and Women Represent Women? A Contingent 'Yes'”, The Journal of Politics 61(3), 628-657. Additional: Reynolds, A. (2013). “Representation and Rights: The Impact of LGBT Legislators in Comparative Perspective”, The American Political Science Review 107(2), 259-274.
5 Cinsiyet Eşitsizliği Campell, R. (2014). Women and political activism: How can we help more women to climb the greasy pole? Gidengil, E., O’Neill, B. and Younf, L. (2010) ‘Her Mother’s Daughter? The Influence of Childhood Socialization on Women’s Political Engagement’, Journal of Women, Politics and Policy, 31, 334-355.
6 Demokrasi ve Katılım Paxton, P. (2008) Gendering Democracy, in Goertz, G. and G. Mazur, A. G. (eds) Politics, Gender and Concepts. Cambridge: Cambridge University Press, 47-70. Paxton, P. and Hughes, M.Ö. (2007). Explaining the Political Representation of Women: Culture and Social Structure’ in Women, Politics and Power: A Global Perspective. Thousand Oaks: Pine Forge Press, 101-132. Lovenduski, J. (2005) ‘Equality Strategies and the Quota Movement, in Feminizing Politics, Cambridge: Polity, 83-104. Additional: Palacios, J. M. (2016). “The Sex of Participatory Democracy. An Analysis of the Theoretical Approaches and Experiences of Participatory Democracy from a Feminist Viewpoint”, Democratization 23(5): 940-959.
7 Kesişimsellik Hancock, A. M. (2014). “Intersectional Representation or Representing Intersectionality? Reshaping Empirical Analysis of Intersectionality.” In Representation: The Case of Women, Escobar-Lemmon Maria C. and Taylor-Robinson Michelle M. (eds), 41–57. New York: Oxford University Press. Yuval-Davis, N. (2006) “Intersectionality and feminist politics”, European Journal of Women’s Studies, 13(3): 193-209. Additional: Ulutaş, Ç. Ü. (2022) “Sığınmacı kadın yoksulluğu ve feminist mücadele olanakları” https://www.catlakzemin.com/siginmaci-kadin-yoksullugu-ve-feminist-mucadele-olanaklari/
8 Ulusötesi Feminizm Mendoza, B. (2002). “Transnational Feminism in Question,” Feminist Theory 3(3), pp. 295-314. Naples, N. (2002) “Changing the Terms: Community Activism, Globalization, and the Dilemmas of Transnational Feminist Praxis” in Women's Activism and Globalization, Naples, N. and Desai, M. (eds) New York: Routledge. Additional: Mohanty, C. T. (2003). Feminism without Borders Decolonizing Theory, Practicing Solidarity. Durham: London: Duke University Press.
9 Arasınav
10 Osmanlı'da Feminizm Yıldız, H. (2016). Rethinking the political: Ottoman women as feminist subjects. Journal of Gender Studies, 1-15. Çakır, S. (2007). Feminism and feminist history-writing in Turkey: The discovery of Ottoman feminism. Aspasia, 1(1), 61-83.
11 Cumhuriyetçi Feminizm Yeşim A. (1993). “Women’s Studies in Turkey: From Kemalism to Feminism” New Perspectives on Turkey 9 (1): 119-135. Nükhet S. (1993). “Feminism in Turkey: A Short History”, New Perspectives on Turkey, 3(1): 1-34. Cagatay, S. (2018). “Women’s Coalitions beyond the Laicism–Islamism Divide in Turkey: Towards an Inclusive Struggle for Gender Equality?”, Social Inclusion 6(4), 48-58.
12 Türk Kadınlarının Siyasi Temsili Arat, Y. (1989) The Patriarchal Paradox: Women Politicians in Turkey. Rutherford: Fairleigh University Press, 62-103. Kabasakal-Arat, Z. (2017) “Political Parties and Women’s Rights in Turkey”, British Journal of Middle Eastern Studies, 44 (2), 240-254. Ayata, A. G., and Tutuncu, F. (2008). Critical acts without critical mass: The substantive representation of women in the Turkish parliament. Parliamentary Affairs, 61(3), 461-475. Additional: Bektas, E. and Issever-Ekinci, E. (2019). “Who Represents Women in Turkey? An Analysis of Gender Difference in Private Bill Sponsorship in the 2011–15 Turkish Parliament”, Politics & Gender 15, 851-81.
13 Bedenler ve Cinsellikler Parla, A. (2001). “The ‘honor’ of the state: Virginity examinations in Turkey” Feminist Studies, 27(1): 65-90. Kogacıoglu, D. (2004). “‘The Tradition Effect: Framing Honor Crimes in Turkey,”, Differences, 15 (2), 118-152. Miller, R. (2007). “Rights, Reproduction, Sexuality, and Citizenship in the Ottoman Empire and Turkey,” Signs, 32(2), 347-375. Additional: Demirci, T. and Somel, S. A. (2008). “Control over Feminine Body, Procreation and Public Health: Demography, Bio-Politics and Abortion in the Ottoman Empire (1789-1908)”, Journal of the History of Sexuality, 17(3): 3720.
14 Queer Teori Cohen, C. (1997) J. Punks, Bulldaggers, and Welfare Queens: The Radical Potential of Queer Politics, GLQ, 3 (4): 437–465. Ahmed, S. (2016) ‘An Affinity of Hammers’ TSQ: Transgender Studies Quarterly, 3 (1-2): 22-34. ş, S. M. (2013). Tracking the invisible: Queer approaches to parenthood and family in Turkey [Unpublished master's thesis], Sabancı University, Department of Cultural Studies.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Okuma materyallerinin sunumları

 


*Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

Önerilen Okumalar/Materyaller ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned. Violations of academic honesty include but are not limited to: *Cheating or facilitating cheating *looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers *copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers *using "cheat sheet", pre-programmed calculator if not allowed by the instructor *having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper *Assistance of another person in preparation of a term paper/homework/project if not allowed by the instructor *Taking an exam for another student *Purchasing term projects or homework or other assignments *Signing in place of another student using their name/signature/student id number *Plagiarism *Showing the work of another as one's own *Not properly citing an earlier own work *Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor *Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet. Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81\ By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
18
18
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
2

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır.

X
3

Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir.

X
4

Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

5

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
6

Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır.

7

Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder.

X
8

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler.

9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

10

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

11

Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.