İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
GENS 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uzay Keşfi ve Toplum: Dünü, Mevcut Durumu ve Geleceği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GENS 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders uzay keşif tarihini inceleyecektir. Ders konu kapsamı, konu ile ilgilenen mühendislik öğrencilerine değil farklı dallardan (ekonomi, güzel sanat ve işletme fakültesi vb.) dallardan öğrencilere uygundur. Uzay araştırmasının etkisinin analizi, sanayi yararları, ticari , sanatsal, edebi ve felsefi bakış açılarından toplumsal değişimi ve kadınların havada ve uzayda artan önemi derste incelenecektir. Ek olarak, Mars'ın kolonizasyonunu ve nanoteknoloji ve yıldızlararası keşif hayalini içeren disiplinler arası konular ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, bilinçli öğrencilerin kendi sonuçlarını çizebilmeleri için bir uzay görevini mümkün kılan unsurlara genel bir giriş sağlar. Öğrencilerin teknik iddiaları bağımsız olarak yargılama imkânı sağlamak için temel bilgileri mümkün olan en basit matematiksel düzeyde kapsar. Bilimsel, teknolojik ve toplumsal etkileşimleri ortaya çıkarmak için hem insan hem de robotik olmak üzere çeşitli programlarla ilgili vaka incelemeleri analiz edilir. Öğrenciler, alan araştırması, faydaları ve zorlukları ile ilgili kişisel eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için gerekli araçları tanırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve dersin genel görünümü ve temel kavramlar. | Ders Programı İncelemesi |
2 | İnsan uçuşunun hayali: şiir ve figüratif sanatlardaki eski kaynaklar. | Ders Notları |
3 | Bilimsel Devrim: Matematiksiz dinamikler (neredeyse) ve parçacıkların hareket etme nedeni. | Ders Notları |
4 | Projelerinizi stres yaratmadan planlamak, hazırlamak ve sunmak için: Yazılım, kaynaklar ve entellektüel etik | Ders Notları |
5 | Uzay uçuşu kolay ve çekici hale getirildi . Basamak 1 Yere inişten düşük toprak yörüngesine ve geri gitmek için kullanım kılavuzu hazırlamak | Ders Notları |
6 | 20. yüzyıl başlarında uçuş, roket ve toplum arasındaki bağlantı: Farklı ülkeler, farklı hikayeler. | Ders Notları |
7 | Tekrar | Ders Notları |
8 | Uzay uçuşu kolay ve çekici hale getirildi . Basamak 2: Düşük dünya yörüngesinden aya ve arkaya gitmek için kullanım kılavuzu hazırlamak. | Ders Notları |
9 | Modern sanatta uzay uçuşu: müzik, film ve edebiyat | Ders Notları |
10 | Uzay programındaki kadınlar ve başarı öyküleri. | Ders Notları |
11 | Uzay uçuşu kolay ve çekici hale getirildi .Basamak 3: Düşük dünya yörüngesinden Mars'a ve sırttan gitmek için kullanım kılavuzu hazırlamak. | Ders Notları |
12 | Uzay uçuşu, girişimciliği, Uzay turizmi ve ticari alanları | Ders Notları |
13 | Uzay Keşiflerinde son çalışmalar ve yıldızlar arası seyahat ve mümkün olan en muhteşem teknolojiler. | Ders Notları |
14 | Tekrar | Ders Notları |
15 | Tekrar | Ders Notları |
16 | Final | Ders Notları |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
3
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
6
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
|||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
|||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli'nin Yazarları Arasında Yer Aldığı Rapor IISS Tarafından Yayımlandı
Sıtkı Egeli'nin yazarları arasında yer aldığı rapor, İngiltere merkezli Uluslararası Stratejik Araştırmalar Enstitüsü tarafından yayımlandı.
Devrim Sezer ve Murat Borovalı, ‘Siyaset Felsefesi Buluşmaları’na katıldılar
Devrim Sezer ve Murat Borovalı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nün ev sahipliğinde birincisi düzenlenen ‘Siyaset Felsefesi Buluşmaları’na sunumlarıyla katıldılar.
Filiz Başkan, Mülkiyeliler Birliği’nin İzmir Şubesi’nde bir seminer verdi
Prof. Dr. Filiz Başkan, Mülkiyeliler Birliği’nin İzmir Şubesi’nde bir seminer verdi.
Siyasi İlimler Türk Derneği 20. Lisansüstü Konferansını Düzenledik
SİTD ve İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü işbirliği ile düzenlenen konferans, birbirinden değerli ve verimli sunumlarla gerçekleştirildi.
Ogan Yumlu’nun Yeni Makalesi Third World Quarterly’de Yayımlandı
Dr. Ogan Yumlu’nun ortak yazarları arasında yer aldığı “'The Alevis and Roma/Gypsy in Turkey: republican freedom revisited” makalesi, Third World Quarterly dergisinde
Sıtkı Egeli’nin yazarları arasında yer aldığı çalışma, IISS tarafından yayımlandı.
Sıtkı Egeli’nin yazarları arasında yer aldığı “Türk Savunma Sanayiinin Yükselişi” başlıklı kitapçık, IISS tarafından yayımlandı.
Dr. Umut Can Adısönmez, 65. International Studies Association konferansında makalesini sundu
Dr. Umut Can Adısönmez, Koç Üniversitesi’nden Prof. Bahar Rumelili ile birlikte hazırladığı “Power, Glory, and Nation Rebranding in Non-West: A Quest for
Devrim Sezer'in Ümit Kurt’la gerçekleştirdiği söyleşi Toplumsal Tarih Dergisi'nde yayımlandı
Devrim Sezer’in, “Kanun ve Nizam Dairesinde” başlıklı kitabı üzerine Ümit Kurt’la gerçekleştirdiği söyleşi Toplumsal Tarih dergisinin Nisan sayısında yayımlandı.