İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
GEET 304 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Etik Karar Verme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 304
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Etik, iyi ve doğru yaşamın nasıl olması gerektiğini inceler. Bu ders, etik problem fark etme ve karar verme basamaklarını uygulamayı öğretmeyi amaçlamaktadır, ayrıca her öğrenci iyi bir insan yaşamının temel bileşenleri hakkında derin ve sistemli bir düşünme ve bunu yaşam sürecine yansıtma ve kendi hayatına ilişkin özirdeleme olanağına sahip olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders birtakım temel konular doğrultusunda etiğe/ahlak felsefesine bir giriş niteliğinde olacaktır. Bu bağlamda öğrencilerin etik/ahlak felsefesi alanındaki önde gelen teoriler, düşünürler ve kavramlar ile karşılaşmaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ele alınacak teoriler, kavramlar ve etik ikilemler/sorunlar sayesinde öğrenciler, ahlaki sorgulama ve karar verme süreçlerini gündelik hayatlarında da uygulayabilecek bir yetkinlik kazanacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse ve Etiğe Giriş - Dersin tanıtılması - Konular ve beklenenler | Lisa Newton, “The Principles of Ethics”, Ethical Decision Making: Introduction to Cases and Concepts in Ethics, Springer, 2013, pp. 23-31. |
2 | Etik nedir? Sokratik Başlangıçlar: Ahlak ve Ahlakçılık | Simon Blackburn, “Introduction,” in Ethics: A Very Short Introduction, Oxford University Press, pp. 1-9. |
3 | Faydacılık: Jeremy Bentham & John Stuart Mill | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 pp. 31-57 |
4 | Ödev Etiği: Immanuel Kant | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010, pp. 103-139. |
5 | Kişilik, İnsan Hakları, Adalet | Andrew Clapham, “Human Rights – a Very Short Introduction”, Oxford University Press, 2007, pp. 1-22. |
6 | Vaka Çalışması ve Film Gösterimi | Extreme Measures (1996) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Erdem Etiği | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010, pp. 184-207. |
9 | Erdemden Ötesi mi? İhtimam Etiği | Annette C. Baier, 1987, “The Need for More than Justice”, Canadian Journal of Philosophy, 13 (1): 41-56. |
10 | Hayvanlara karşı Sorumluluklarımız & Çevre Etiği | Lori Gruen (2017), “The Moral Status of Animals,” The Stanford Encyclopedia of Philosophy, Edward N. Zalta (ed.). URL: https://plato.stanford.edu/entries/moral-animal/ (2017) UN Declaration of Ethical Principles in relation to Climate Change |
11 | Piyasa ve Ahlâk | Michael J. Sandel, What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets, Penguin, 2012, pp. 10-17. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
|||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
|||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli'nin Yazarları Arasında Yer Aldığı Rapor IISS Tarafından Yayımlandı
Sıtkı Egeli'nin yazarları arasında yer aldığı rapor, İngiltere merkezli Uluslararası Stratejik Araştırmalar Enstitüsü tarafından yayımlandı.
Devrim Sezer ve Murat Borovalı, ‘Siyaset Felsefesi Buluşmaları’na katıldılar
Devrim Sezer ve Murat Borovalı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nün ev sahipliğinde birincisi düzenlenen ‘Siyaset Felsefesi Buluşmaları’na sunumlarıyla katıldılar.
Filiz Başkan, Mülkiyeliler Birliği’nin İzmir Şubesi’nde bir seminer verdi
Prof. Dr. Filiz Başkan, Mülkiyeliler Birliği’nin İzmir Şubesi’nde bir seminer verdi.
Siyasi İlimler Türk Derneği 20. Lisansüstü Konferansını Düzenledik
SİTD ve İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü işbirliği ile düzenlenen konferans, birbirinden değerli ve verimli sunumlarla gerçekleştirildi.
Ogan Yumlu’nun Yeni Makalesi Third World Quarterly’de Yayımlandı
Dr. Ogan Yumlu’nun ortak yazarları arasında yer aldığı “'The Alevis and Roma/Gypsy in Turkey: republican freedom revisited” makalesi, Third World Quarterly dergisinde
Sıtkı Egeli’nin yazarları arasında yer aldığı çalışma, IISS tarafından yayımlandı.
Sıtkı Egeli’nin yazarları arasında yer aldığı “Türk Savunma Sanayiinin Yükselişi” başlıklı kitapçık, IISS tarafından yayımlandı.
Dr. Umut Can Adısönmez, 65. International Studies Association konferansında makalesini sundu
Dr. Umut Can Adısönmez, Koç Üniversitesi’nden Prof. Bahar Rumelili ile birlikte hazırladığı “Power, Glory, and Nation Rebranding in Non-West: A Quest for
Devrim Sezer'in Ümit Kurt’la gerçekleştirdiği söyleşi Toplumsal Tarih Dergisi'nde yayımlandı
Devrim Sezer’in, “Kanun ve Nizam Dairesinde” başlıklı kitabı üzerine Ümit Kurt’la gerçekleştirdiği söyleşi Toplumsal Tarih dergisinin Nisan sayısında yayımlandı.