İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
GEAR 216 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Okuryazarlık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 216
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, görsel sanatlar veya grafik tasarım alanlarında eğitim almayan, ancak çalışmalarında görsel kararlar vermek isteyen öğrencilere bireylerin imajlara ve görsel medyaya etkili bir şekilde erişmek; onları yorumlamak, değerlendirmek, kullanmak ve oluşturmak için sahip olmaları gereken görsel okuryazarlık becerilerini kazandırmak amacıyla tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı, görsel tasarım ilkelerine yeni olan öğrencilere, fikirlerini görsel olarak etkili bir şekilde ifade etmeleri için onlara pratik bilgiler, eleştirel beceriler ve güven kazandırmaktır. Dönem boyunca, bir fikri aktarmak, bir mesajı iletmek ve bir deneyimi etkilemek için mevcut olan birçok araç ve tekniğe genel bir bakış sunularak, bu araç ve teknikler üzerine tartışılmalar ve uygulamalar gerçekleştirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Görsel okuryazarlık nedir? Nasıl görürüz? | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 1 |
3 | Görselin Dili Sanatın görsel öğeleri 1 | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 1,2 |
4 | Görselin Dili Sanatın görsel öğeleri 2 | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 1,2 |
5 | Duyusal ve algısal görsel okuryazarlık 1 | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 3 |
6 | Duyusal ve algısal görsel okuryazarlık 2 | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. Chapter 3 |
7 | Reklamcılık Görselleri: Gestalt olarak reklamlar | Anne Marie Seward Barry, Visual intelligence: advertising Images: Ads as Gestalts Chapter 6, 7 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görsel İletişimin İlkeleri 2 | Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 7, 8 |
10 | Tipografi | Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 7, 8, 9 |
11 | Kompozisyon ve yerleşim | Robin Landa, Advertising by design: creating visual communications with graphic impact. Chapter 7, 8, 9 |
12 | Marka ve Markalama 1 | Alina Wheeler, Designing brand identity: an essential guide for the entire branding, Chapter 1-2 |
13 | Marka ve Markalama 2 | Alina Wheeler, Designing brand identity: an essential guide for the entire branding, Chapter 3-4. |
14 | Görsel okuryazarlık Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Alina Wheeler, (2009) Designing brand identity: an essential guide for the entire branding ISBN-ISSN 978-0-470-40142-2. Anne Marie Seward Barry, (1997) Visual intelligence: perception, image, and manipulation in visual communication. ISBN-ISSN 0-7914-3436-2 Robin Landa(2004), Advertising by design: creating visual communications with graphic impact ISBN 0-471-42897-3 Robin Landa(2010) Advertising by design: Generating and Designing Creative Ideas Across Media 2nd edition ISBN 978-0-470-36268-6 Judith Wilde ; Richard Wilde (1991) Visual literacy: a conceptual approach to graphic problem solving. ISBN-ISSN 0-8230-5620-1. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
24
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
|||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
|||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli HCOC Seminerine konuk konuşmacı olarak katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, Avrupa Birliği desteğiyle Dubai'de düzenlenen balistik füzelerin yaygınlaşması temalı
Umut Can Adısönmez’in yeni makalesi “Critical Studies on Security” dergisinde yayımlandı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Doç. Dr. Laçin İdil Öztığ’ın
Dr. Bengü Aydın Dikmen’in Yeni Kitabı “İnkılabı Nakşedecek Resimler” İletişim Yayınları’ndan çıktı!
Bengü Aydın Dikmen, İnkılabı Nakşedecek Resimler’de, Cumhuriyet’in kuruluş ve inşa dönemindeki resim politikasına eğiliyor. Bu vesileyle, dönemin farklı estetik anlayışlarının bir resmi
Serhun Al ve Umut Can Adısönmez, Çatışma Çözümleme ve Barış İnşası Konulu Etkinlikte Sunuş Yaptılar
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyeleri Dr. Serhun Al ve Dr. Umut Can Adısönmez, Young Peacebuilders of Turkey tarafından
Umut Can Adısönmez, "Human Security and Resilience in South East Europe" Paneline Katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez, 5 Aralık’ta TEPAV (Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı) ile
‘Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet’ Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Cumhuriyet’in yüzüncü yıl dönümü etkinlikleri kapsamında "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" konulu sempozyum
100. Yıl Sempozyumumuzu Düzenledik
24 Kasım Cuma günü gerçekleşen "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" başlıklı sempozyumumuzda Türkiye'nin 100 yıllık cumhuriyet deneyimini farklı açılardan ele aldık.
Batıkan BULUT, CEST 2023 Paris Sempozyumunda Bildirisini Sundu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Araştırma Görevlisi Batıkan Bulut, CEST 2023 Paris Sempozyumu’na katıldı.