
İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
ENG 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İngilizcede Akademik Beceriler I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENG 101
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik verme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | ENG 101 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Bu derste öğrencilerin güncel metinler okuyarak ve dinleyerek, metnin bölümlerini anlama, hızlı ve etkili okuma, farklı metinlerdeki fikirler arası bağlantı kurma becerilerini kullanmaları ve metinleri bir öğrenme çıktısı oluşturacak şekilde etkili bir kaynak olarak kullanmayı öğrenmeleri hedeflenmiştir. Konuşma ve yazma becerilerinde ise kaynak kullanma, bir ifadeyi başka sözcükler kullanarak anlatabilme, alıntı yapabilme, özet yapabilme ve sentez yapabilme yer almaktadır. Bu dersi alan öğrenciler bir konudaki fikirlerini destekleyerek, anlam bütünlüğü olan, öz, bilgi verici ya da ikna edici metinler yazmayı öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci - Ünite I: Communication at University (Bölüm A) | Afacan,A. & Akpınar Wilsing,N. (2022). Anchor 1: Reinforcing English Language Skills in an Academic Context. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 15-16 |
2 | Ünite I: Communication at University (Bölüm B-C) | - |
3 | Ünite I: Communication at University Bölüm D-E, Ünite II: Color and Design (Bölüm A) | |
4 | Ünite II: Color and Design (Bölüm B-C) | - |
5 | Ünite II: Color and Design (Bölüm D-E) | |
6 | Ünite II: Color and Design (Bölüm F) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme | - |
7 | Konuların Tekrarı - Ünite sonu testleri - Tekrar testi 1 - Deneme sınavı | Blackboard |
8 | Ünite III: Production Planning (Bölüm A-B) | Ara Sınav |
9 | Ünite III: Production Planning (Bölüm C-D) | - |
10 | Ünite III: Production Planning (Bölüm E) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme | |
11 | Ünite IV: Social Networking (Bölüm A-B-C) | - |
12 | Ünite IV: Social Networking (Bölüm D-E) | - |
13 | Ünite IV: Social Networking (Bölüm E) - Yazılı değerlendirme planlaması - Yazılı değerlendirme | |
14 | Deneme sınavı - Tekrar testi 2 | Blackboard |
15 | Dersin gözden geçirilmesi Ünite sonu testleri | Blackboard |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Anchor 1 - Reinforcing English Language Skills in an Academic Context by Anita Afacan, Nil Akpınar Wilsing / Editor: Aynur Yürekli |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
4
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
106
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
|||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Sıtkı Egeli savaşların doğası hakkında konuştu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli’nin savaşların doğası üzerine verdiği mülakat ‘Bir Gün’ gazetesinde yayımlandı.

Sıtkı Egeli XVII. Güvenlik akademisinde Füze Tehdidi ve Füze Savunması’nı anlattı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, 15-18 Aralık tarihlerinde Ilgaz’da düzenlenen etkinlikte Güvenlik Akademisi'nde Füze

Ogan Yumlu TAKEV Okulları’nda insan hakları temalı bir konuşma yaptı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Ogan Yumlu, TAKEV Okulları’nın düzenlediği 10 Aralık İnsan Hakları Günü temalı programda

Umut Can Adısönmez’in yeni makalesi “Transatlantic Policy Quarterly” dergisinde yayımlandı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez’in Türkiye-İsrail ilişkileri üzerine kaleme aldığı yeni makalesi “Transatlantic Policy

Ayrımcılığa Karşı Örnek Proje
Avrupa’da geniş kitleleri etkileyen ırkçı söylemler ve nefret dilinin nedenlerini tespit ederek bu soruna çözüm bulmayı amaçlayan ‘6 ülkeden akademisyenler’, ortak çalışmayla

Devrim Sezer “Felsefe Okulu VIII: Modernite ve Eleştirileri” başlıklı eğitim programında açılış dersini verdi
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Devrim Sezer, Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü'nde 26 Kasım Cumartesi günü başlayan

Bahar Rumelili Sancak ilk bölüm seminerimizin konuşmacısı oldu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü 2022 güz dönemi ilk konuk konuşmacısı olan Prof. Dr. Bahar Rumelili Sancak, belirsizlikler, duygusal reaksiyonlar

Sıtkı Egeli, AB Silahsızlanma Konsorsiyum’u tarafından düzenlenen konferansa konuk konuşmacı olarak katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, konferansın "Ukrayna Savaşı ve Silahların Yayılması" temalı genel oturumunda,