Dersin Adı |
Avrupa Birliği'nin Bölgesel Politikaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 380
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | AB seviyesinde bölgesel politikaların oluşumuna yol açan süreçleri Batı Avrupa ülkeleri bağlamında incelemek, son yirmi yıldır gözlemlenen bölgeselleşme eğiliminin siyasi ekonomisini açıklamak ve bölgeselleşme süreçlerinin ülkeden ülkeye gösterdiği farklılıkları ayırt ederek bu süreçlerin AB yönetişimdeki yerini açıklamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders AB içinde sosyoekonomik kaynaşma politikalarının kökenleri, evrimi ve mevcut durumunu ve AB bütünleşmesi için sunduğu zorlukları inceler. |
|
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Bölgeselleşmenin ekonomi politiği | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 1 |
3 | Devlet gelenekleri ve idari reform | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 2 |
4 | Avrupa yönetişimi ve bölgesel politika | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 3 |
5 | Uluslararası İlişkiler perspektifinde bölgeselleşme | Keating, M. and Loughlin, J. (2004) The Political Economy of Regionalism (London: Routledge), Bölüm 5 |
6 | AB politika yapım sürecinde bölgesel politika | Wallace, H. and Wallace, W. (2000) Policymaking in the European Union (Oxford: Oxford University Press), Bölüm 3 |
7 | AB yapısal fonlarının amaç, hedef ve araçları | Leonardi, R. (2005) Cohesion Policy in the European Union (Basingstoke: Palgrave), Bölüm 2 |
8 | Arasınav | |
9 | AB bölgesel politikasının bölgelere etkisi | RodriguezPose, A. and Fratesi, U. (2004) “Between Development and Social Policies: The Impact of European Structural Funds in Objective 1 Regions”, Regional Studies 38 (1), pp. 97/113. |
10 | Çok düzlemli yönetişim | Hooghe, L. and Marks, G. (2001) MultiLevel Governance and European Integration (Lanham: Rowman and Littlefield), Bölüm 6 |
11 | AB bölgesel politikasına ulusal tepkiler | Leonardi, R. (2005) Cohesion Policy in the European Union (Basingstoke: Palgrave), Bölüm 3 |
12 | AB bölgesel politikasının Türkiye’ye etkileri | |
13 | Çeşitli ve karasal kimlikler | Hooghe, L. and Marks, G. (2001) MultiLevel Governance and European Integration (Lanham: Rowman and Littlefield), Bölüm 3 |
14 | Politik başarı için bölgeselleşme gerekli midir? | Purcell, M. and Brown, J. C. (2005) “Against the local trap: scale and the study of environment and development”, Progress in Development Studies 5 (4), pp. 279/297. |
15 | Tekrar | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Dersin Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, power point sunumlar |
Diğer Kaynaklar | Çeşitli uluslararası örgütlerin sosyoekonomik göstergeleri hakkındaki veri tabanları (ör. Eurostat, OECD) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje |
2
|
25
|
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
25
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 |
75 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
25 |
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
|
Proje |
2
|
10
|
|
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
1
|
21
|
|
Final / Sözlü Sınav |
1
|
30
|
|
Toplam |
170
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek |
X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek |
X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek |
X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler/ ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek
|
X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek |
X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanınan katkı sağlayan diğer disiplinlerden (hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) |
X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek |
|||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. |
X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest