Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler

PSIR 390 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Amerikan Dış Politikası
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSIR 390
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı Amerikan dış politikası hakkında tarihi ve teorik bir kavrayış sağlamaktır. Öğrenciler Amerikan dış politikasında tekrarlayan davranışları değerlendirebilecek ve Amerikan dış politikasının kapsamını kuramsal bir çerçevede analiz edebilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Amerikan dış politikasının tarihi gelişimini tartışabilecektir.
  • Amerikan dış politikasının yerel ve uluslararası kaynaklarını tanımlayabilecektir.
  • Amerikan dış politikasındaki güncel konuları tartışabilecektir.
  • Amerikan dış politikasının geleneklerini anlayabilecektir.
  • Amerikan dış politikasında karar alma sürecini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Ders öğrencilere Amerikan dış politikasının tarihi gelişimini ve geleneklerini tanıtarak Amerikan dış politikasında güncel konu ve sorunlara odaklanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 ABD Dış Politikasının temelleri I: Amerikan İstisnacılığı ve Dış Politika Gelenekleri Daniel Deudney and Jeffrey Meiser (2012) American exceptionalism, Chapter 2, pp. 21-40 in the Main Textbook.
3 ABD Dış Politikasının temelleri II: Amerikan Diplomasisi ve Büyük Stratejisi Geoffrey Wiseman (2011) “Distinctive Characteristics of American Diplomacy”, The Hague Journal of Diplomacy, Vol. 6, No. 3, pp. 235-259.
4 ABD Dış Politika Teorileri Brian Schmidt (2012) “Theories of US foreign policy”, Chapter 1, pp. 5-20 in the Main Textbook.
5 ABD Dış Politikasının Doğuşu ve Gelişimi Walter LaFeber (2012) “The US rise to world power, 1776–1945” Chapter 3, pp. 43-58 in the Main Textbook.
6 Soğuk Savaş ve ABD Dış Politikası Zorunlu Okuma: Richard Saull (2012) “American foreign policy during the Cold War”, Chapter 4, pp. 59-81 in the Main Textbook. Sınıf içi okuma: George F. Kennan (1947) “The Sources of Soviet Conduct”, Foreign Affairs.
7 Ara Sınav
8 Vaka İncelemesi I: Küba Füze Krizi Derste izlenecek video: The Cuban Missile Crisis: At The Brink (PBS, 1992) Link: https://www.youtube.com/watch?v=hZcRqkObP2U Zorunlu Okuma: Graham T. Allison (1969) “Conceptual Models and the Cuban Missile Crisis”, The American Political Science Review, 63:3, 689-718.
9 Soğuk Savaş Sonrası Dönemde ABD Dış Politikası John Dumbrell (2012) “America in the 1990s: searching for purpose”, Chapter 5, pp. 82-96 in the Main Textbook.
10 Vaka İncelemesi II: 11 Eylül Saldırıları Alex Mintz and Carly Wayne (2016) “Chapter 3: The 9/11 Attacks: Polythink in National Security” in The Polythink Syndrome: U.S. Foreign Policy Decisions on 9/11, Afghanistan, Iraq, Iran, Syria, and ISIS, Stanford University Press.
11 Güncel Sorunlar I: Terörizm ile Küresel Mücadele Mueller, J. (2005) “Six Rather Unusual Propositions about Terrorism. Terrorism & Political Violence”, 17(4), 487-505.
12 Güncel Sorunlar II: Rusya ve Ukrayna Savaşı John J. Mearsheimer (2022) “The Causes and Consequences of the Ukraine War”, Horizons: Journal of International Relations and Sustainable Development, 21, 12-27.
13 Güncel Sorunlar III: Çin’in Yükselişi Joseph S. Nye, JR (2019) “The rise and fall of American hegemony from Wilson to Trump”, International Affairs, 95: 1, 63-80.
14 Güncel Sorunlar IV: ABD Liderliğindeki Liberal Dünya Düzeninin Sonu mu Geldi? G. John Ikenberry (2018) “The end of liberal international order?”, International Affairs 94: 1, 7–23.
15 Final ödevleri hakkında öğrenci sunumları
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Michael Cox and Doug Stokes (2012) US Foreign Policy, 2nd Edition, Oxford University Press. 

Allison, Graham T.  (1969) “Conceptual Models and the Cuban Missile Crisis”, The American Political Science Review, 63:3, 689-718.

Ikenberry, G. John (2018) “The end of liberal international order?”, International Affairs 94: 1, 7–23.

Kennan, George F.  (1947) “The Sources of Soviet Conduct”, Foreign Affairs.

Mearsheimer, John J.  (2022) “The Causes and Consequences of the Ukraine War”, Horizons: Journal of International Relations and Sustainable Development, 21, 12-27.

Mintz, Alex and Carly Wayne (2016) “Chapter 3: The 9/11 Attacks: Polythink in National Security” in The Polythink Syndrome: U.S. Foreign Policy Decisions on 9/11, Afghanistan, Iraq, Iran, Syria, and ISIS, Stanford University Press.

Mueller, J. (2005) “Six Rather Unusual Propositions about Terrorism. Terrorism & Political Violence”, 17(4), 487-505.

Nye, JR, Joseph S.  (2019) “The rise and fall of American hegemony from Wilson to Trump”, International Affairs, 95: 1, 63-80.

Wiseman, Geoffrey (2011) “Distinctive Characteristics of American Diplomacy”, The Hague Journal of Diplomacy, Vol. 6, No. 3, pp. 235-259.


*Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
9
5
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
4
20
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
178

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
2

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır.

X
3

Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir.

4

Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X
5

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

6

Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır.

7

Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder.

X
8

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler.

9

Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.

X
10

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

11

Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.