İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
PSIR 444 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sinema Yoluyla Uluslararası İlişkiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 444
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı uluslararası sistemin doğası, yapısı, işleyişi ve dönüşümünü göz önünde bulundurarak öğrencilere Uluslararası İlişkilerin güncel bazı konuları, olguları ve sorunlarını tanıtmaktır. İşlenen konuların öğrencilere görsel olarak sunulmasında sinema filmlerinden yararlanılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, uluslararası siyasetin belli başlı konuları ve sorunlarını sinema filmleri üzerinden ve filmlere referansla tartışılacaktır. Uluslararası ilişkilerin güncel temalarının sınıfta irdelenmesinde, öğrencilerin derse gelmeden önce seyretmeleri istenecek sinema filmlerinden istifade edilecektir. Küresel ısınma, nüfus hareketleri ve göç, başarısız devletler ve yeni savaş olgusu, kitle imha silahları, teknolojik savaş, siber tehditler ve terörizm gibi günümüz uluslararası siyasetini meşgul eden konulara öncelik tanınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin amaçları, içeriği, metodolojisi, lojistik hususlar. Uluslararası İlişkilerin anlamı ve kapsamı | Ders içeriğinin ve Uluslararası İlişkilerin (Uİ) gözden geçirilmesi. |
2 | Realist Paradigma | The Lord of the Flies (1963). Okuma: Cynthia Weber, “International Relations Theory, New York: Routledge, 2010, Chapter 2. |
3 | Liberal Paradigma | Independence Day (1996) Okuma:Alexander Cooley and Daniel H. Nexon, “The Illiberal Tide,” 26 March 2021. |
4 | Birleşmiş Milletler, Koruma Sorumluluğu, Barışı Koruma | Siege of Jadotville (2016). Okuma: Bruce Pillbeam, “United Nations and Responsibility to Protect”, in Hough et.al., Chapter 20. |
5 | Uluslararası İlişkilerde Çevre Sorunları | Before the Flood (2016). Okuma:Joshua Busby, “Warming World,” Foreign Affairs, 14 June 2018. |
6 | Yeni Savaş ve Başarısız Devletler | Beasts of No Nation (2015). Suggested reading: “The world’s deadliest war last year wasn’t in Ukraine,” The Economist, 17 April 2023. |
7 | İnsani Güvenlik, Nüfus Hareketleri | Adu (2020). Okuma: Chapters 6 and 8 in Christopher S. Browning, International Security – A Very Short Introduction, Oxford UP, 2013. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknolojik Savaş | A Good Kill (2014) Suggested readings: Chapter-5, “The Changing Face of Conflict” in Browning, International Security; The Economist, “The war in Ukraine shows how technology I changing the battlefield”, 3 July 2023. |
10 | Soğuk Savaş; İki Kutuplu ve Çok Kutuplu Dünya Düzeni | Thirteen Days (2000). Suggested reading: Stephen M. Walt, “I Knew the Cold War”, Foreign Policy, 12 March 2018. |
11 | Kitle İmha Silahları | The Sum of All Fears (2002). Okuma: Melissa Gillis, Disarmament – A Basic Guide, 3rd ed., United Nations, pp.17-27, 39-49. |
12 | Terörizm | Traitor (2008). Suggested reading: Robert Malley and Jon Finer, “The Long Shadow of 9/11,” Foreign Affairs, 14 June 2018. |
13 | Siber Tehditler | Zer0Day (2016). Okuma: Sydney J. Freedberg and Theresa Hitchens, “Calling SolarWinds Hack Act of War Just Makes It Worse,” Breaking Defense, 21 December 2020; Michele Flournoy and Micheal Sulmeyer, “Battlefield Internet”, Foreign Affairs, 14 August 2018. |
14 | Uluslararası İlişkilerin Geleceğine İlişkin Düşünceler | Gattaca (1997). Okuma: Espen Barth Eide, et.al.,”10 trends for the future of warfare,” World Economic Forum, 3 November 2016; Loren Thompson, “Gene Wars,” Forbes, 29 January 2016. |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin belirli bir kitabı bulunmamakta, onun yerine öğrencilerin her hafta belirlenen filmleri ve belgeselleri dersin oturumlarına girmeden evvel seyretmeleri beklenmektedir. Belirlenen filmlerin taslak listesi, bu izlencenin Haftalık Konular ve Hazırlık bölümünde verilmiş olup, nihai olmayan bu liste filmlerin çevrimiçi erişilebilrliğindeki değişikliklere bağlı olarak dönem süresince güncellenebilecektir. Dolayısıyla, öğrencilerin dersin Blackboard hesabını her hafta ziyaret ederek muhtemel güncellemeleri ve talimatları kontrol etmeleri gerekmektedir. Derste kullanılacak film ve belgesellerin tamamı internet üzerinden görüntü paylaşım platformlarından (youtube, Netflix, itunes, vb) seyredilebilir nitelikte olacaktır. Bu paylaşım platformlarından bazılarına erişim için talep edilebilen üyellik, abonelik veya ücretlerin sorumluluğu ise öğrencilere aittir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen yazılı materyalin tamamı öğrencilerce dersin Blackboard hesabında erişime açık olacak ve indirilebilecektir. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
168
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
|||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli HCOC Seminerine konuk konuşmacı olarak katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, Avrupa Birliği desteğiyle Dubai'de düzenlenen balistik füzelerin yaygınlaşması temalı
Umut Can Adısönmez’in yeni makalesi “Critical Studies on Security” dergisinde yayımlandı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Doç. Dr. Laçin İdil Öztığ’ın
Dr. Bengü Aydın Dikmen’in Yeni Kitabı “İnkılabı Nakşedecek Resimler” İletişim Yayınları’ndan çıktı!
Bengü Aydın Dikmen, İnkılabı Nakşedecek Resimler’de, Cumhuriyet’in kuruluş ve inşa dönemindeki resim politikasına eğiliyor. Bu vesileyle, dönemin farklı estetik anlayışlarının bir resmi
Serhun Al ve Umut Can Adısönmez, Çatışma Çözümleme ve Barış İnşası Konulu Etkinlikte Sunuş Yaptılar
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyeleri Dr. Serhun Al ve Dr. Umut Can Adısönmez, Young Peacebuilders of Turkey tarafından
Umut Can Adısönmez, "Human Security and Resilience in South East Europe" Paneline Katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez, 5 Aralık’ta TEPAV (Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı) ile
‘Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet’ Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Cumhuriyet’in yüzüncü yıl dönümü etkinlikleri kapsamında "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" konulu sempozyum
100. Yıl Sempozyumumuzu Düzenledik
24 Kasım Cuma günü gerçekleşen "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" başlıklı sempozyumumuzda Türkiye'nin 100 yıllık cumhuriyet deneyimini farklı açılardan ele aldık.
Batıkan BULUT, CEST 2023 Paris Sempozyumunda Bildirisini Sundu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Araştırma Görevlisi Batıkan Bulut, CEST 2023 Paris Sempozyumu’na katıldı.