İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
PSIR 304 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası İlişkiler Teorileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 304
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, çatışma, güvenlik, güç ve bütünleşme gibi başlıca Uluslararası İlişkiler konularını farklı kuramsal açılardan tartışmayı ve hem anaakım hem de eleştirel kuramları güncel vakalara uygulamayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan farklı teoriler, felsefi temelleri, ana varsayımları, temel sorunsalları ve bu sorunsallara ilişkin cevapları çerçevesinde incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Uluslararası İlişkiler Teorisi nedir ve Neden Buna İhtiyacımız Var? | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 1. Singer, J. D. (1961). “The Level-of-Analysis Problem in International Relations,” World Politics, 14 (1), pp. 77-92. |
3 | Klasik ve Yapısalcı Realizm | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 3 & 4. Carr, E.H. (2000). The Twenty Years’ Crisis. An Introduction to the Study of International Relations. London: Palgrave Macmillan, Ch. 1-6. Waltz, K. N. (1990), “Realist Thought and Neorealist Theory”, Journal of International Affairs, 44 (1), pp. 21-37. |
4 | Liberalizm(ler) | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 5 & 6. Keohane, R. (2004), http://www.uctv.tv/shows/Theory-and-International-Institutions-with-Robert-O-Keohane-Conversations-with-History-8991 |
5 | İnşacılık | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 10. Wendt, A. (1992). “Anarchy is what states make of it: the social construction of power politics,” International Organization, 46 (2), pp. 391‐425. |
6 | Marksizm ve Eleştirel Teori | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 8 & 9 Cox, C. (1983). “Gramsci, Hegemony and IR”, Millennium, 12 (2), pp. 162-175. |
7 | Ara Sınav | |
8 | İngiliz Okulu | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 7 Buzan, B. (2001). "The English School: An Underexploited Resource in IR", Review of International Studies, 27 (3), pp. 471-88. |
9 | Postyapısalcılık | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 12 Foucault, M. (1980) “Truth and Power”. in Gordon. C. (Ed.). Power/Knowledge: Selected Interviews and Other Writings 1972-1977, New York: Harvester Wheatsheaf, pp. 109-133. |
10 | Postkolonyalizm | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 13 Seth, S. (2011). “Postcolonial Theory and the Critique of International Relations”. Millennium, 40 (1), pp. 167-183. |
11 | Uluslararası İlişkilerde Yeni Yaklaşımlar ve Güvenliğin Değişen Tanımı | Dunne et al. International Relations Theories, Ch. 11, 14 & 15. Tickner, A. (1997). “You just don’t understand: troubled engagements between feminist and IR theorists”, International Studies Quarterly, 41 (4), pp. 611-632. Rumelili, B. & Adisonmez, U. C. (2020). “Uluslararası İlişkilerde Kimlik-Güvenlik İlişkisine Dair Yeni bir Paradigma: Ontolojik Güvenlik Teorisi” Uluslararası İlişkiler Dergisi, 17 (66), pp. 23-39. Buzan, B. (1984). “Peace, Power, and Security: Contending Concepts in the Study of International Relations”. Journal of Peace Research, 21 (2), pp. 109-125. Adisonmez, U. C. (2016). “What is the Human Security Approach and How the Phenomenon Contributed to the International Security Agenda: Canadian and Japanese Paradigms”. Security Strategies Journal, 12 (24), pp. 1-28. |
12 | Grup Sunumları | |
13 | Grup Sunumları | |
14 | Grup Sunumları | |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Tim Dunne, Milja Kurki ve Steve Smith (Eds.) (2016). International Relations Theories: Discipline and Diversity, 3rd edition, Oxford: Oxford University Press. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
169
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli HCOC Seminerine konuk konuşmacı olarak katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, Avrupa Birliği desteğiyle Dubai'de düzenlenen balistik füzelerin yaygınlaşması temalı
Umut Can Adısönmez’in yeni makalesi “Critical Studies on Security” dergisinde yayımlandı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Doç. Dr. Laçin İdil Öztığ’ın
Dr. Bengü Aydın Dikmen’in Yeni Kitabı “İnkılabı Nakşedecek Resimler” İletişim Yayınları’ndan çıktı!
Bengü Aydın Dikmen, İnkılabı Nakşedecek Resimler’de, Cumhuriyet’in kuruluş ve inşa dönemindeki resim politikasına eğiliyor. Bu vesileyle, dönemin farklı estetik anlayışlarının bir resmi
Serhun Al ve Umut Can Adısönmez, Çatışma Çözümleme ve Barış İnşası Konulu Etkinlikte Sunuş Yaptılar
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyeleri Dr. Serhun Al ve Dr. Umut Can Adısönmez, Young Peacebuilders of Turkey tarafından
Umut Can Adısönmez, "Human Security and Resilience in South East Europe" Paneline Katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez, 5 Aralık’ta TEPAV (Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı) ile
‘Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet’ Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Cumhuriyet’in yüzüncü yıl dönümü etkinlikleri kapsamında "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" konulu sempozyum
100. Yıl Sempozyumumuzu Düzenledik
24 Kasım Cuma günü gerçekleşen "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" başlıklı sempozyumumuzda Türkiye'nin 100 yıllık cumhuriyet deneyimini farklı açılardan ele aldık.
Batıkan BULUT, CEST 2023 Paris Sempozyumunda Bildirisini Sundu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Araştırma Görevlisi Batıkan Bulut, CEST 2023 Paris Sempozyumu’na katıldı.