İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
ECON 488 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yoksulluk ve Eşitsizlik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 488
|
Güz/Bahar
|
0
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yoksulluk ve eşitsizlik 21’nci Yüzyılın en önemli konu ve sorunları arasındadır. Bu derste yoksulluk ve eşitsizliğin nedenleri ve ilgili politikalara yönelik en son yapılan araştırmalardan oluşacaktır. Bunun sayesinde, öğrencilerin yoksulluk ve eşitsizliğin nedenlerini araştırmaları, güncel politik önermeleri eleştirel bir şekilde değerlendirmeleri ve reform stratejilerini tartışmaları hedeflenmektedir. Bu ders öğrencilere, ilk yıllarda aldıkları temel derslerde öğrendikleri iktisadi ve ampirik becerileri uygulama fırsatı sunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yoksulluk ve Eşitsizliğin Tanım ve Ölçülmesi | 1) Todaro and Smith (2011) Chapter 2 |
3 | Uluslararası ve ülkelerin kendi içindeki eşitsizlik | 1) OECD (2012) “An Overview fo Growing Income Inequaliti in OECD Countries” pp: 21- 36 2) Tuik ; www.tuik.gov.tr http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist G o to : Main economic indicators; Income; consumption and Poverty: Study the following Ineuquality and Gini index in Turkey at Level 1 regions Poverty rates in Turkey (poverty rate and poverty gap) http://www.tuik.gov.tr/OncekiHBArama.do (information on income distribuiton in turkey 2013 : TUİK) http://www.oecd.org/els/soc/OECDIncomeDistributionDataReview-Turkey.pdf (OECD evauation of income dist. in turkey) |
4 | Sürdürülebilir İnsani Kalkınma ve Milenyum Kalkınma Hedefleri içinde Yoksulluk ve Eşitsizlik | • Human development Reports of UNDP from 1990 to 2014 |
5 | Milenyum Kalkınma Hedefleri 2014 Raporu | http://mdgs.un.org/unsd/mdg/Default.aspx www.undp.org. http://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/mdg/the-millennium-development-goals-report-2014.html |
6 | Eşitsizlik ve Büyüme | http://www.oecd.org/inclusive-growth/ (oecd) http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (“making growth inclusive” report oecd) |
7 | Çokboyutlu Yoksulluk ve Yoksulluğun Sosyal Boyutları | http://www.un.org/esa/socdev/documents/reports/InequalityMatters.pdf - UN, Ineqality Matter Report of the World Social Situation 2013 Part I ;II and V) - Gender inequality and gender empowerement http://www.mdgfund.org/content/genderequalityandwomensempowerment |
8 | Yoksulluk ve Eşitsiliğe Karşı Dünyada Yapılan Projeler | http://www.tr.undp.org/content/turkey/en/home/operations/projects/overview.html - Poverty reduction projects inTurkey http://www.unpei.org/knowledge-resources/publications/stories-of-change-from-africa - African economic outlook report and Stories of Change in Africa http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/development/african-economic-outlook-2014_aeo-2014-en#page12 - Poverty and Environment Inıtitives of UNEP adn UNDP http://www.unpei.org/ |
9 | Çokboyutlu Eşitsizlik | http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (İnclusive growth report chapter 1) the many dimensions of in euqality http://www.oecd.org/social/inequality.htm http://www.oecd.org/social/inequality.htm Video |
10 | Fırsatlarda Eşitsizlik ve İnsani Fırsat Endeksi | http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/COUNTRIES/LACEXT/EXTLACREGTOPPOVANA/0,,contentMDK:21881102~pagePK:34004173~piPK:34003707~theSitePK:841175,00.html - Human Opportunity Index (HOI) web site http://siteresources.worldbank.org/INTLACREGTOPPOVANA/Resources/840442-1285865149017/chapter1_HOI_2010_report.pdf - Human Opportunity Index Report Chapter 1. http://www1.worldbank.org/poverty/visualizeinequality/index.html - Visualize the inequality of opportunities fromWorldbank - World Bank: “Equality of Opportunity for Children in Egypt, 2000–2009” http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/WDSP/IB/2012/08/13/000158349_20120813102319/Rendered/PDF/WPS6159.pdf |
11 | Yoksulluk ve İstihdam: İşgücü Piyasası Bağlantıları | http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N05/476/33/PDF/N0547633.pdf?OpenElement - UN, “The Centralitiy of Employment to Poverty Reduction” |
12 | Yoksulluğun ve eşitsizliğin ötesinde: Küresel ve Bölgesel Refah | - OECD better life index betterlife initiative and well being: How is Life??? http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/economics/how-s-life-2013_9789264201392-en#page20 - OECD better life index tinteractive map onthe web - http://www.oecdbetterlifeindex.org/ |
13 | Dönem Projelerinin Sunumu | |
14 | Dönem Projelerın Sunumu | |
15 | Dönem Projelerinin Sunumu | |
16 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda belirtilmiştir |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
16
|
2
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
|||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
|||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli HCOC Seminerine konuk konuşmacı olarak katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, Avrupa Birliği desteğiyle Dubai'de düzenlenen balistik füzelerin yaygınlaşması temalı
Umut Can Adısönmez’in yeni makalesi “Critical Studies on Security” dergisinde yayımlandı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Doç. Dr. Laçin İdil Öztığ’ın
Dr. Bengü Aydın Dikmen’in Yeni Kitabı “İnkılabı Nakşedecek Resimler” İletişim Yayınları’ndan çıktı!
Bengü Aydın Dikmen, İnkılabı Nakşedecek Resimler’de, Cumhuriyet’in kuruluş ve inşa dönemindeki resim politikasına eğiliyor. Bu vesileyle, dönemin farklı estetik anlayışlarının bir resmi
Serhun Al ve Umut Can Adısönmez, Çatışma Çözümleme ve Barış İnşası Konulu Etkinlikte Sunuş Yaptılar
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyeleri Dr. Serhun Al ve Dr. Umut Can Adısönmez, Young Peacebuilders of Turkey tarafından
Umut Can Adısönmez, "Human Security and Resilience in South East Europe" Paneline Katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez, 5 Aralık’ta TEPAV (Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı) ile
‘Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet’ Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Cumhuriyet’in yüzüncü yıl dönümü etkinlikleri kapsamında "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" konulu sempozyum
100. Yıl Sempozyumumuzu Düzenledik
24 Kasım Cuma günü gerçekleşen "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" başlıklı sempozyumumuzda Türkiye'nin 100 yıllık cumhuriyet deneyimini farklı açılardan ele aldık.
Batıkan BULUT, CEST 2023 Paris Sempozyumunda Bildirisini Sundu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Araştırma Görevlisi Batıkan Bulut, CEST 2023 Paris Sempozyumu’na katıldı.