İŞLETME FAKÜLTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
CDM 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sesler, Görüntüler, Kültürler II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 102
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, postmodern imgeler dünyasını inceler. CDM 101 dersinin devamı ve tamamlayıcısıdır. Bu ders, öğrencilerin kendilerini çevreleyen görsel dünyaya bakışlarını değiştirmeyi amaçlar. Görsel kültürde anlamın nasıl üretildiği hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur. Ders şu sorular etrafında şekillenecektir: Görsel-işitsel dünyayı nasıl anlamdırıyoruz? Ekonomi, politika ve kültür görsel temsili nasıl etkiler? Görsel kültürün üretilme, tüketilme, dağıtılma ve yorumlanma biçimleri her gün gördüğümüz imgeleri nasıl etkiler? İmgeler ve iktidar arasında nasıl bir ilişki vardır? |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Değerlendirme bir ev ödevi, iki ara sınav ve bir görsel proje üzerinden yapılır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Temel kavramlar | |
2 | Postmodernizm | Marita Sturken& Lisa Cartwright "Chapter 8: Postmodernism: Irony, Parody, Pastiche" in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2018 (Third Edition), pp. 301-336. |
3 | Küreselleşme | Sturken& Cartwright, "Chapter 10: The global flow of visual culture", in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2018. |
4 | Platformlar and Algoritmalar | McDonald, Kevin, Smith-Rowsey, Daniel. The Netflix Effect: Technology and Entertainment in the 21st Century. Bloomsbury, 2016 (excerpts) |
5 | Gig Ekonomisi | Jamie Woodcock, Mark Graham, The Gig Economy: A Critical Introduction, Polity, 2020 (excerpts). |
6 | Yapay Zeka | Illah Reza Nourbakhsh and Jennifer Keating, AI and Humanity. MIT Press, 2020 (excerpts) |
7 | Proje Sunumları | |
8 | Proje Sunumları | |
9 | Post-sinema | Shaviro, Steven. “Post-continuity: An Introduction,” in Post-Cinema: Theorizing 21st-Century Film. Eds. Shane Denson and Julia Leyda, 2016. (http://reframe.sussex.ac.uk/post-cinema/1-2-shaviro/) |
10 | TV ve Dizi Formatı | Dennis Broe, “Serial TV and Narratology” in Birth of the Binge: Serial TV and the End of Leisure, Wayne State UP, 2019. |
11 | Medyalararasılık | Pethő, Ágnes. “Approaches to Studying Intermediality in Contemporary Cinema,” Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies 15:1, 2018, pp. 165-87. |
12 | Etkileşimli Anlatı | Ryan, Marie-Laure. “Interactive Narrative,” in The Johns Hopkins guide to digital media, eds. Marie-Laure Ryan, Lori Emerson, and Benjamin J. Robertson, Johns Hopkins University Press, 2014. |
13 | Transmedya hikaye anlatımı | Klaebe & Hancox, “Transmedia Storytelling,” In Moy, P (Ed.) Communication [Oxford Bibliographies]. Oxford University Press, 2017. Mittell, “Transmedia Television,” in Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling, 2015. (http://mcpress.media-commons.org/complextelevision/transmedia-storytelling/) |
14 | Sanal gerçeklik | Hillis, Ken. “Virtual Reality,” in The Johns Hopkins guide to digital media, eds. Marie-Laure Ryan, Lori Emerson, and Benjamin J. Robertson, Johns Hopkins University Press, 2014. |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı | Marita Sturken& Lisa Cartwright. Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2018 (Third Edition) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
23
|
23
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
23
|
23
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. |
|||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. |
|||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. |
|||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. |
|||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. |
|||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Sıtkı Egeli HCOC Seminerine konuk konuşmacı olarak katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Sıtkı Egeli, Avrupa Birliği desteğiyle Dubai'de düzenlenen balistik füzelerin yaygınlaşması temalı
Umut Can Adısönmez’in yeni makalesi “Critical Studies on Security” dergisinde yayımlandı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez ve Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Doç. Dr. Laçin İdil Öztığ’ın
Dr. Bengü Aydın Dikmen’in Yeni Kitabı “İnkılabı Nakşedecek Resimler” İletişim Yayınları’ndan çıktı!
Bengü Aydın Dikmen, İnkılabı Nakşedecek Resimler’de, Cumhuriyet’in kuruluş ve inşa dönemindeki resim politikasına eğiliyor. Bu vesileyle, dönemin farklı estetik anlayışlarının bir resmi
Serhun Al ve Umut Can Adısönmez, Çatışma Çözümleme ve Barış İnşası Konulu Etkinlikte Sunuş Yaptılar
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyeleri Dr. Serhun Al ve Dr. Umut Can Adısönmez, Young Peacebuilders of Turkey tarafından
Umut Can Adısönmez, "Human Security and Resilience in South East Europe" Paneline Katıldı
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyesi Dr. Umut Can Adısönmez, 5 Aralık’ta TEPAV (Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı) ile
‘Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet’ Sempozyumu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Cumhuriyet’in yüzüncü yıl dönümü etkinlikleri kapsamında "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" konulu sempozyum
100. Yıl Sempozyumumuzu Düzenledik
24 Kasım Cuma günü gerçekleşen "Geçmişle Gelecek Arasında Cumhuriyet" başlıklı sempozyumumuzda Türkiye'nin 100 yıllık cumhuriyet deneyimini farklı açılardan ele aldık.
Batıkan BULUT, CEST 2023 Paris Sempozyumunda Bildirisini Sundu
İEÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü Araştırma Görevlisi Batıkan Bulut, CEST 2023 Paris Sempozyumu’na katıldı.